Jelenlegi hely

50 diákot jutalmaztak az V. Országos Szépíró Versenyen

Az V. Országos Szépíró Verseny döntőjén közel 300 fős mezőnyből kerültek ki a kézzel legszebben író diákok. A Nagy Imre ÁMK-ban április 16-án a szépírásban versenyeztek a sajátos nevelési igényű (SNI) és beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) zavarral küzdő 6-18 éves diákok. A Magyarországon egyedülálló rendezvénysorozat záró eseményét az Imami is támogatta.

A Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány a Sajátos Nevelési Igényű Tehetségeket Segítő Tanáccsal (SNI-TST) karöltve ötödik éve szervez Országos Szépíró Versenyt, amelyre idén több mint 9600-an jelentkeztek határon innen és túl. A verseny öt korcsoportban, felmenő rendszerben rendezték meg. Az iskolai, települési és megyei fordulók után a legjobbak jutottak tovább a döntőbe.

Az esemény hangulatát Bánhegyi Adrienn sportoló, többszörös világ- és Európa-bajnok ugrálóköteles bemutatója alapozta meg, majd a Kis-Csepel tánccsoport nógrádi tánccal, később a szólisták somogyi kanásztánccal szórakoztatták a közönséget.

A verseny házigazdája Tóth Endre, a Nagy Imre ÁMK intézményvezetője köszöntötte a vendégeket, utána Szalay-Bobrovniczky Alexandra Budapest főpolgármester-helyettese mondott beszédet. Felhívta a figyelmet arra, hogy minél fiatalabb korban figyeljünk a tehetséges gyermekek felkarolására.

A rendezvényt támogató csepeli önkormányzat nevében Borbély Lénárd polgármester elmondta: a városvezetés olyan kerületet alakít ki, melyben a gyermekek kiemelt figyelmet kapnak. Beszédében utalt a Csepeli Gyermeksziget Programjára, majd megköszönte felkészítő tanárok és a szülők segítségét.

A döntőt Potocki Ferencné, a Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány kuratóriumi elnöke nyitotta meg. Mindenkinek köszönetet mondott a szervezésben nyújtott aktív munkájáért, kiemelten két munkatársa, Hegedűs Krisztina és Nagyné Sinkó Ágnes segítségét.

A versenykezdés előtt Telek Máté tánctanár lazító testátmozgatást tartott az érdeklődőknek, ezután a diákok a tantermekbe vonultak. Amíg a versenyfeladatot írták, a kísérő családtagoknak és pedagógusoknak előadást tartottak, a gyerekeknek műhelyfoglalkozásokat szerveztek a rendezők. Az eredményhirdetés előtt más területeken tehetséges SNI-s és BTM-es gyerekek adtak gálaműsort prózával, hangszeres zenével, tánccal, énekkel.

A szépíró versenyen korcsoportonként az öt kategória az első tíz helyezettjét díjazták, ötvenen vettek át oklevelet és az alapítvány, a csepeli önkormányzat, valamint adományozók ajándékát.

Az Imami felajánlása a Szombathelyimami által készített gyönyörű kiskanalak voltak.

A mostani országos megmérettetés alkalmával a diákok munkáját Kovács Patrícia és Gryllus Dorka színésznők, Köbli Norbert forgatókönyvíró, Molnár Edit képzőművész, Kohári Krisztina textilművész, Szécsi Ilona fotóművész, Erdei Kvasznay Éva képzőművész, P.Papp Zoltán költő, műfordító, Kőrösi Papp Kálmán festőművész, Deák Zoltán festőművész, Buzogány Dezső kalligráfus bírálták. 

Forrás: http://csepel.hu/hireink/kozelet/item/8476-50-diakot-jutalmaztak-az-v-or...

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Ugrás az oldal tetejére