Jelenlegi hely

Március 30-án „Egyórás tiltakozás” lesz Zalaegerszegen

Március 30-án reggel 8 és 9 óra között az ország sok iskolájában tiltakozni fognak a tanárok az oktatás rendszerszintű átalakítása és a 12 pont követeléseinek azonnali teljesítése érdekében.

A rendelkezésre álló adatok szerint Zala megyében mindössze egyetlen intézmény, a zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium vesz részt az akcióban.

Helyszínenként változó módon fog történni a tiltakozás. Lesz, ahol kimennek az iskola elé a tanárok, lesz ahol fákat ültetnek, lesz ahol a közeli parkban szemetet szednek tanítás helyett, lesz ahol a szülőkkel közösen élőlánccal ölelik körbe az iskolát.

Mi a célja a március 30-ai tiltakozásnak?

A március 30-ai tiltakozás célja, hogy további nyomást gyakoroljunk a kormányra annak érdekében, hogy kezdje meg az oktatás teljes reformját a Civil Közoktatási Platform 12 pontjának azonnali teljesítésével, hiszen ahhoz hogy érdemi változások történjenek, először ezt a 12 pontot kell sürgősen teljesíteni.

Mi ez a 12 pont?

A 12 pontban azokat a fontos problémákat gyűjtöttük össze, amelyek egyszerűen megoldhatók, nem igényelnek hosszas előkészítést, egyeztetést. Ahhoz például, hogy jövőre ne kelljen harmincezer szakközépiskolásnak olyan tárgyból érettségiznie emelt szinten, amelyikről egy hónapja hallottak először, és ne kelljen lemondani továbbtanulási terveikről, mert nem tudnak abból érettségizni, amiből eddig készültek, csak egy dátumot kellene megváltoztatni a megfelelő rendeletben.

A könnyen megoldható problémák közül is csak az került a pontok közé, amelyet sürgősen meg kell oldani ahhoz, hogy a jövő tanévet ne terhelje, vagy hogy ne okozzon visszavonhatatlan változást (tankönyvrendelés, iskolatípusok átnevezése, új kerettantervek a szakképzésben, óraszámcsökkentés, különleges bánásmódot igénylő tanulók problémái, szegregáció, működési források biztosítása)

A 12 pont magyarázatokkal ellátva megtalálható a www.tanitanek.com oldalon.

Miért?

A Tanítanék Mozgalom március 23-án éjfélig adott határidőt a kormánynak, hogy válaszoljon: elfogadják-e azt a 12 pontot, amelyeket a Civil Közoktatási Platform dolgozott ki, és hajlandóak-e haladéktalanul tárgyalóasztalhoz ülni a CKP szakértői csoportjával, hiszen e pontok bevezetése elengedhetetlen ahhoz, hogy már a jövő tanévben nyugodtabb, a diákok és a tanárok számára jobb körülmények között kezdődjön el az iskola.

Határidőt adtunk a kormánynak, március 23-án éjfélig vártuk, hogy érdemben reagáljanak mindarra, ami a nemzeti ünnepen elhangzott a Kossuth téren. Nem tették meg, nem éltek a felkínált lehetőséggel.

A határidő lejárt.

Ezért március 30-án tiltakozni fogunk. Arra kérjük az ország iskoláit, hogy ezen a napon reggel 8 és 9 óra között menjenek ki iskoláik elé, és mutassuk meg együtt, hogy erősek vagyunk, változást követelünk. Mert a helyzet tarthatatlan, ahogy ezt hónapok óta jelezzük, folyamatosan.

A gyermekek felügyeletéről a tiltakozás közben is gondoskodnak az intézmények!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére