Jelenlegi hely

10+3 játék a hosszú utazáshoz, amivel leköthetjük a gyereket!

Mikorérünkmároda, kérekméginni, pisilnemkell, leesettazautóm, meghúztaahajamat, tevagyahülye, megmondalakanyának, mikorérünkmároda... Ugye te sem szeretnéd ezt hallgatni egész úton? 10+3 tippünk van nyafogás ellen!

1. Szólánc

Elkezdjük egy szóval, a következőnek olyan betűvel kell egy másik szót mondania, amilyen az előző szó utolsó betűje. Pl. alma - asztal - ló - óra...

Van egy másik fajtája is ennek a játénak. Egy kicsit nehezebb, de a memóriáját megmozgatja a gyerekeknek! Na persze nálunk mindig a lányom emlékszik többre... Egyikünk mond egy szót, majd a következő egy újabbat hozzátesz, de itt már mondanunk kell az előzőt is. Nehezíthetjük, például csak egy tárgykörből szabad (növények, állatok, stb. ), így ismétlik az egyre hosszabb szóláncot, pl. alma, alma - meggy, alma - meggy - körte, alma - meggy - körte - dinnye…

 

2. Kő-papír-olló

Szerintem minden gyerek ismeri ezt a játékot, de testvérek vagy barátok vitájának lerendezésében is hasznos lehet.

A játékosok hangosan mondják a játék nevét, a kő-papír-olló-t, minden számolásnál meglendítve a felemelt és ökölbe szorított kezüket. A harmadik számolás után vagy az utána következő ütemben a játékosok kezükkel felveszik a három alakzat egyikét. Kő: a zárt ököl, olló: a kinyújtott, szétnyitott mutató és középső ujj, papír: a nyitott tenyér.

Az a cél, hogy olyat mutassunk, ami legyőzi a másikat. A kő kicsorbítja az ollót: a kő győz, az olló elvágja a papírt: az olló győz, a papír becsomagolja a követ: a papír győz. Ha  mindketten ugyanazt mutatják, a játék döntetlen, és újat játszanak.

 

 

3. Barkochba

Ez is egy olyan játék, amit mindenki ismer. A barkochbát alapesetben ketten játsszák: az egyik „gondol” valamire, a másik kitalálja. Gondolni voltaképpen bármire lehet: személyekre és élőlényekre, tárgyra, illetve fogalmakra. Amikor a „gondoló” fél eldöntötte, mi lesz a feladvány, akkor közli: „Gondoltam.” Ekkor kezdetét veszi a játék. A kitaláló fél korlátlan számban tehet fel bármilyen eldöntendő kérdést – vagyis bármit kérdezhet, amire a másik az „Igen” vagy a „Nem” válaszok valamelyikével válaszolhat.

 

4. Hol van a…

Keresd meg a környezetedben az adott tárgyat, embert! Pl. Hol van a templom tornya? Hol van a vizes flakon? Hol van a kék szemű barna hajú, napszemüveges bácsi?

 

5. Ellentétes szavak

Mondunk egy szót, ennek kell mondani az ellentétét. Pl. sötét-világos, kicsi-nagy, meleg-hideg...

 

6. Mit rajzolok a hátadra?

Gyerekek nagyon szeretik a kitalálós csiklandozós játékot. Ha már tanulgatjuk a betűket és a számokat, nagyon jó gyakorlásnak.

 

7. Fekete-fehér, igen-nem

A fekete-fehér, igen-nem játék és verziói. Van egy kérdező, akinek ki kell találni, amire a másik gondol, és a válaszolónak nem szabad kiejtenie a tiltott szavak egyikét sem.

 

8. Folytasd a mesét!

Elkezdünk egy történetet, majd a következő játékos egy újabb mondattal folytatja a mesét. Nagyon vicces!

 

9. Szókirakó

Az első játékos gondol egy szóra (pl. krumpli), de csak az első betűjét mondja ki. A következő játékos is kigondol egy K-val kezdődő szót (pl.:kaktusz) és ő már annak mondja ki a második betűjét. Addig kell ezt folytatni, amíg valaki már nem tud úgy betűt hozzátenni, hogy ne alkosson szót. Ha valaki egy értelmes szót alkot, akkor vége a játéknak.

 

10. Autóválasztó

Mindenki választ egy autószínt (haladók választhatnak márkát is) és számolja, hogy hány választott autó megy vele szemben el, vagy mellette. Az nyer akinek hamarabb kigyűlt 10.

 

+1. Költsük át egy ismert nóta szövegét!

"Virágéknál ég a világ, sütik már a rántott békát, zimme zumm..." helyett "Szabóéknál ég a gyertya, kiégett a villanykörte, zimme zumm....", vagy "Én elmentem a vásárba fél pénzzel..." helyett "Én elmentem a kis boltba fél pénzzel, rugót vettem a kisboltban fél pénzen, rugóm mondja..."

 

+2. Játsszunk kérdezőset!

A játékban csak kérdést lehet feltenni a másiknak. Akkor van vége, ha valaki már nem tud válaszolni kérdéssel.

Pl.:
- hová megyünk most?
- miért kérded nem tudod?...

 

+3. Bingó (számok nélkül)

Előre kell készülni, de garantáltan megéri! Számok helyett olyan dolgokat kell rajzolni, vagy nyomtatni papírra, ami megtalálható út közben: templom, piros autó, kukás autó, traktor, fa, stb. Akinek előbb megvan, nyer, vagy ha nem is bingó, akkor csak tárgykereső: akinek előbb megvan mind, az nyer. Piciknek kevesebb, nagyobb képekkel, nagyoknak sok képpel is lehet.

 

Jó utazást, kellemes kikapcsolódást kíván Imami csapata!